2022. augusztus 6., szombat

Parkinson kóros vagyok

Az élet úgy hozta, hogy most találtam rá a Facebookon a "Parkinson betegek aktív, egyenrangú, egymást segítő csoportjára" ahol lehetőségem volt egy bemutatkózó szöveggel megjenenni. Ebben 1000 karaktert lehet közölni, és most közzé teszem a teljes szöveget, amit bemutatkozásra szántam. Hátha van sorstársam, akinek segítség lehet. Hihetetlen gazdag ismertenyagot találtam, minden sorstársamnak javaslom csatlakozni a csoporthoz.

Sok ismerősöm mondja, "rajtad nem is látszik, hogy  Parkinson kóros vagy". Ezt ők látják, viszont alább álljon itt az a munka, amit én belefekettem, hogy élhető életem legyen. A jővőben is folyatamom a küzedmet, ami akkor ér véget, amikor a fizikai testemet elhagyaja a lélektestem. 

1947-ben születtem, egy súlyos gerinc műtét után 2019. április 4-én diagnosztizálták nálam a Parkinson kórt. Férjem és két gyermekem maximálisan támogat a betegségem elviselésében. Mentálhigiénés szakember, pszichodráma vezető és család terapeuta vagyok. Jelenleg még családterapeutaként  aktívan dolgozom. 

A kedvenc műfajomat a pszichodrámát 2021-ben azért hagytam abba, mert úgy ítéltem meg hogy már a testem nem alkalmas arra fizikai aktivitásra amit ez a módszer megkíván. 

Mit tettem eddig magamért?

2017-ben ismerkedtem meg a jógával, amit azóta is rendszeresen gyakorolok. Oktatóm, Lenkefi Mónika, rendkívül sokat segített nekem, amikor a Parkinson kór kiderült. Jelenleg rendszeresen a jóga mellett csikung gyakorlást végzek, általában heti 4-5 alkalommal, amit hol jelenléti, hol online formában végzek, szintén Mónikával. 

Emellett még a másik jógaoktatóm, Jacsek Makra Viki, aki mint gyógytornász foglalkozott az elején közel egy évig hetente egy alkalommal velem. 

2019 januárjától napi 5 km-t gyalogoltam egészen addig amíg nem jött meg a forró nyár, ezzel párhuzamosan, heti négy alkalommal jógáztam. 

2019 őszén két meditációs csoportba tanultam a meditációt Lenkefi Mónikától, aki eleinte heti négy magánjóga órán később pedig csoportos jogában segíti a munkámat. 

Orosi gyógykezelésem, Szegeden Dr. Klivényi Péter, a Neurológia Klinika igazgató főorvosa végzi, 2021. júniusától. Jelenleg a Corbilta nevű gyógyszert szedem , és sajnos ez év júniusától ezt ki kellett egészíteni Neupro 4 mg/24 h tapasszal, a mozgásom jelentős romlása miatt. 

A testi tünetekkel viszonylag jól megküzdöttem, mire orvoshoz kerültem a tüneteim a sok mozgásnak és meditációnak köszönhetően jelentősen csökkentek, az elviselhetőség szintjére, egészen 2021. őszéig. 

A mozgás mellett az étkezésem is teljesen át lett alakítva: először Dr. Béky Lászlót kerestem fel, majd Békéscsabán Dr. Szűcs Zoltán Bélát, végül Székesfehérváron Dr. Guseo Andrást. Közösen ketogén étrendet alakítottunk ki számomra. A szükséges orvos kísérést Dr. Szűcs Zoltán gasztroenterológus, sebész főorvos végezte. Ezt az étrendet maximálisan támogatja Klivényi Tanár úr is. 

Minden remekül ment, megszűnt a magas vérnyomásom, a cukorbetegségem, nagyon jól éreztem magam. 

Aztán 2021 őszén megérkezett a depresszió, ami korábban is sok gondot okozottaz életemben. Ekkor úgy döntöttem nem kérek a gyógyszeres kezelésből, és elkezdtem egy egyéni pszichoterápiát, Dr. Albert András pszichiáterrel, bioszisztematikus szomato-pszichoterápiás módszerrel. 

A terápiát jelenleg is aktívan folytatom. A depresszió nagy pusztítás végzett bennem: feladtam a ketogén étrendet, még mindig küzdök, hogy legalább, az alapjait megtartsam. Hetekre minden mozgást feladtam, csak feküdtem és ettem. (szénhidrát addikcióm van, kényszeres evő vagyok) 

Ebben a folyamatban találkoztam dr. Máté Gáborral és adott számomra nagyon nagy segítséget. Mindezt beépítettem az orvosommal az egyéni terápiás munkámba. Mára kezd teljesen a "régi" életem beállni, a depresszió lassan teljesen mögöttem van. 

2021. őszén ismerkedtem meg az antropozófiával, ami nagyon sokat segít nekem. Olyan filmekkel amelyek előtérbe helyezik egyéni küzdelemben reménytelen helyzetben célok kitalálását, megtalálását. 

Augusztus 8-tól kezdek egy a Békéscsbai Lencsési Könyvtárban működő Padlásterápia  festő csoportba járni, ahova belső késztetésből indultam el.  Miközben soha nem tudtam rajzolni, mára már olvashatatlan a kézírásom is. Mandalakészítéssel kezdem, azt korábban már használtam öngyógyításra eredményesen. 

Jelenleg a Sorsfonó Önismereti Egyesület playback csoportjában, mint playback színész játszom, és a társulatnak vagyok a vezetője. Az a tapasztalatom, ez számomra egy nagyon fontos segítség. Minden próbán megélem, hogy képes vagyok mozogni, gondolkodni, beszélni. Saját és mások érzéseit hitelesen kifejezni. 

Mint segítő szakember szívesen felajánlom a segítségemet a csoport tagjainak, egy egyéni konzultáció keretében, ami lehet online is. 

Bármiről, amit itt írtam örömmel veszek párbeszédet. Régi vágyam teljesedett végre, sorstársak között otthon érezhetem magam szavak nélkül is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése